• Åpen kveld på Baneveien og Mobakken

Det blir åpen kveld på Baneveien barnehage onsdag 7.2 klokken 17.00-18.00 og Mobakken barnehage torsdag 08.02. klokken 17.00-18.00. Hjertelig velkommen, ingen påmelding.

• Prosjekt – «Et byggverk verden aldri før har sett» - Mobakken Liten

De yngste barna er nysgjerrige på verden rundt seg. En måte å bli kjent med den på er å utforske gjennom sansene og førstehåndserfaringer. Vi grep fatt i en nysgjerrighet og interesse som alltid oppsto da de voksne tok fram verktøykassa for å reparere og fikse noe i barnehagen. Hva med å ha et bygge-prosjekt der barna kan bli bedre kjent med verktøy og materialer? I samarbeid med foreldrene fikk vi samlet materialer til prosjektet vårt. Verktøy – det hadde vi allerede.

• Drømmemaskin

I høst har vi jobbet med realfagsløyper i barnehagen. I samarbeid med Camilla Blikstad Halstvedt fra Naturfagsenteret arbeidet vi med temaet: «Hva er teknologi og hvordan kan vi jobbe med dette i barnehagen?». Hver avdeling valgte sitt eget prosjekt, men her skal dere få et lite innblikk i hva Perrongen gjorde.

• Hval-Ekskursjon

I påska ble det funnet en død grindhval i Løkkevika. Ulvene var så heldige å få være med den dagen de skulle heve han for å finne grunnen til at han døde. En spennende dag for både barn og voksne.

• Bærekraftig utvikling - vårt satsningsområde i tiden fremover

I tiden fremover ønsker vi i Baneveien barnehage å fordype oss litt mer i "bærekraftig utvikling". Et vidt begrep, men et viktig tema. Vi ønsker å finne ut mer om hva dette for oss i barnehagen kan være. Vi har nå begynt på denne ekspedisjonen, og vi er veldig spente på hva denne ferden vil bringe oss i form av opplevelser, erfaringer, lek og læring.

• Nicaragua

Nå har vi reist!

• Tusenårsfest

Årets sommerfest ble en skikkelig tusenårsfest!

• Nicaragua

Vi gleder oss over at vi kunne sende hele 17000 kroner til barnehager i Esteli! Tusen takk til alle som har bidratt på ulikt vis!

• Barnehageopptak

Søknadsfristen for hovedopptaket er 1. mars

• Velkommen

Her finner du informasjon om vår barnehage