Klær etter Vær

Det finnes ikke dårlig vær....bare dårlig klær!......og inne er det deilig og få leke i bare longsen....

Her kan du sjekke Været på Hafslund idag og fremover!

...og for å gjøre det enklere i hverdagen, er det veldig greit at de innerst inne har på seg de klærne de skal ha ute også. Det sparer oss og barna, for masse tid og arbeid!

Vi minner om at vi ikke ønsker skjerf og hettegensere i barnehagen, dette pga barnets sikkerhet.

Det er veldig viktig at du merker alle klærne til barnet, hvis du ikke ønsker å miste noe. Her kan du bestille navnelapper

Umerkede klær legges i en kasse i garderoben. Etter en tid blir dette kastet eller gitt bort.

Her kommer noen klestips når det blir kaldt ute:

Begynn med ull innerst.

Mellomlag: mer ull, gjerne fleece(ullfleece eller polyesterfleece)

Hodet:Vindtett lue som dekker så godt som mulig, både panne, kinn og nakke.

Halsen: Løs hals (IKKE skjerf i barnehagen!).

Ytterst: Vann og vindtette plagg som puster. Parkdress til de minste.

Sko som holder både kulde og vann ute. Fôret vinterstøvel som puster med plass til  tykke sokker.

Slik kler du barnet riktig

GARDEROBE-tips

Høsten 2015 har vi innstallert nye garderober og i den forbindelse ønsker vi følgende:

Våtgarderoben:

Her henges regntøy og utedresser(inkludert overtrekksbukser og overtrekksjakker).

Cherrox på vinteren/gummistøvler ellers, henges på støvelknagg.

Tørrgarderoben:

På knaggene kan dere henge den jakken barnet kommer i og fleecetøyet/ulltøyet barnet skal ha på ute.

I skapet legges det to sett skiftetøy.

På toppen av hylla legges det ullsokker, votter, luer og hals.

På skorista er det plass til et par innesko og det skoparet barnet kommer i.

Det vil være til stor hjelp for oss i på- og avkledningssituasjonene, om disse rutinene blir fulgt.