Vi går på tur

Alle avdelingene har faste turdager hver uke, hvor vi går ut av barnehagen for å besøke andre steder i vårt nærmiljø. Dette er plasser hvor vi gjør oss godt kjent.

Dondern

Det er Ekornene og de eldste på småbarna som oftest går på tur til Dondern. Donderen er det skogområdet som ligger mellom Borgenbanen og Shell på Hafslund. Her har vi litt skog og litt ballbinge å boltre oss i. På høsten er det ikke alltid de går dit sammen, men på våren har de felles turdag. Det er litt for å bli bedre kjent med de som er på stor avdeling.

Her finner du litt historie om: Donderen

Hafslundskogen

Ulvene og Revene er de gruppene som har den lengste turveien, når de går på tur til Hafslundskogen. På dugnad er det satt opp 2 gapahuker, som er veldig fine å ha når været ikke er det aller beste. Her tenner vi også opp bål i perioden 16 september til 14 april.

Hafslundparken

Hafslundparken er et utrolig fint turmål å ha i vårt nærmiljø. I tillegg til den vakre hovedgården, er det også hester og fugler som vi kan besøke. På våren og sommeren kan vi også ta turen helt syd i parken, hvor vi kan besøke de over 3000 år gamle helleristningne som finnes der.

Ønsker du å lese mer om den praktfulle hovedgården

kan du gjøre det herHafslund hovedgård

Dessuten tar vi ofte turen og hilser på hverandre, dvs at Mobakken besøker Baneveien og motsatt, og det er også veldig stas. Både det å gå og det å få besøk!!!